فعلاً که هیچ!

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

مقاله «جریان شناسی سلفی گری» استاد گرانقدر حجت الاسلام عبدالله مجدمی

جریان شناسی سلفی گری

    مقاله ی جریانشناسی سلفی گری در عربستان سعودی سلسله تقریرات درس استاد گرانقدر حجت الاسلام و المسلمین آقای عبدالله مجدمی در تیرماه سال 1396 در جمع بسیجیان کانون و پایگاه بسیج انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

    مقرر در این مقاله به بررسی ریشه های فکر سلفی گری در عربستان سعودی می پردازد. ایشان در جلسه اول به بررسی اهل اثر می پردازند و در جلسه ی دوم بحث اهل اثر را ادامه داده و وارد مبحث فرقه ی عثمانیه می گردند. جلسه سوم اهل حدیث مورد بررسی قرار داده می شود. مقرر در جلسه چهارم شاخصه ها و گرایشهای فکری اهل حدیث را مطرح نموده و در جلسه بعد یعنی جلسه پنجم وارد مبحث مهم سلفی گری نزد ابن تیمیه می شود. جلسه ششم، توحید و شرک از منظر ابن تیمیه و جلسه بعد مبحث ناصبیگری مورد تحقیق قرار میگیرد. جلسه آخر این مقاله اجتهاد نزد ابن تیمیه توضیح داده می شود.

    زبان این مقاله بسیار روان و علمی است و به اهل فن و نخبگان توصیه می شود مورد مطالعه قرار داه شود.  همچنین این مقاله قابلیت تدریس در مراکز فرهنگی را به آسانی دارد.

      دریافت مقاله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حِ شین

چهارشنبه های سفید

معصومه علی‎نژاد قمی، معروف به مسیح علی‎نژاد در سال ۱۳۵۵ در بابل متولد شد. او روزنامه‎نگاری را از سال ۱۳۷۸ با روزنامه همبستگی آغاز کرد و بعد از آن با ایلنا همکاری کرد. از او در روزنامه‎های شرق، بهار، وقایع اتفاقیه، هم‎میهن و اعتماد ملی نیز نوشته‎هایی منتشر شده است. اقدام ‏مسیح علی نژاد برای دزدی اسناد محرمانه مجلس شورای اسلامی (دوره هفتم مجلس که باعث اخراجش از مجلس شد) هنگامی که خبرنگار ایلنا بود علی‌نژاد را طعمه خوبی برای سرویس جاسوسی انگلیس قرار داد تا از وی جاسوسی خوب تربیت کند، لذا از همان زمان بود که وی به دام MI۶ افتاد و الحق مورد مناسبی برای این سرویس جاسوسی برای فعالیت علیه ‏ایران بود.” این طیف همچنین پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و به‎ویژه در روزهای منتهی به ۱۸ تیر، از سوی رسانه‎های بدنام غربی (صدای آمریکا، رادیو فردا، بی‎بی‎سی، گویانیوز، روز نت، رادیو زمانه و...) به عرصه فعالیت فراخوانده شدند تا به تحریک بی‎هزینه برای آشوبگری بپردازند.“علی‎نژاد سپس به‎ همراه عناصر افراطی و نفوذی مدعی اصلاح‎طلبی به آمریکا فرار کرد، و معرکه‎گیر تجمعات ۲۰-۳۰ نفره ضد انقلاب در شهرهای واشنگتن، نیویورک و بوستون شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حِ شین

سر جدا شده ی شهیدی که پنج دقیقه یا حسین میگفت...

درجاده بصره خرمشهر وقتی که شهید علی اکبر دهقان به شهادت رسید،
ایشون همان طور که میدوید از پشت از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفت و سرش جداشد ...


در همان حال که تنش داشت میدوید سرش روی زمین می غلتید ...


سر این شهید بزرگوار حدود پنج دقیقه فریاد یا حسین یا حسین سر میداد ...

 همه داشتند گریه میکردند ...


چند دقیقه بعد از توی کوله پشتی اش وصیتنامه اش رو برداشتند نوشته بود :
خدایا من شنیده ام که امام حسین علیه السلام با لب تشنه شهید شده ، من هم دوست دارم این گونه شهید بشم .
خدایا شنیده ام که سر امام حسین  را از پشت بریده اند ؛ من هم دوست دارم سرم از پشت بریده بشه ...
خدایا شنیده ام سر امام حسین علیه السلام بالای نیزه قرآن خونده ؛ من که مثل امام اسرار قرآن را نمی دونم ولی به امام حسین علیه السلام خیلی عشق دارم ...
دوست دارم وقتی شهید میشم سر بریده ام به ذکر یا حسین یا حسین باشه .


 شهید علی اڪبر دهقان
نقل از ڪتاب روایت مقدس، ص300

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حِ شین

انتشار کتاب «آتش به اختیار» دکتر سعید جلیلی

کتاب «آتش به اختیار» گفتاری از دکتر سعید جلیلی منتشر شد.
 جهت خرید، عبارت «آتش به اختیار» را به ۰۹۱۹۹۰۳۸۲۷۰ یا به آیدی @ayyamtahrir در تلگرام ارسال کنید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حِ شین