نگاهی بر نگاه دوم

بی شک از جمله وظایف امروزِ جوانان دغدغه مند، فهم بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب اسلامی است که به اذعان و اعتراف اندیشمندان بسیاری، برای رسیدن به ژرفای این بیانیه، نیاز به کار شبانه روزی و مجاهدتها وجود دارد.

کتاب #نگاه_دوم نیز تلاشی است اولیه، که به توضیح و تبیین عمیق این بیانیه ارزشمند بر اساس منظومه فکری و تمدنی مقام معظم رهبری دامت برکاته می پردازد و شما را در رسیدن به عمقی نسبی از فهم این بیانیه کمک می­کند.

جهت آشنایی با شیوه کار کتاب، اینجا کلیک کنید.

آنچه در این اثر خواهید یافت:

مقام معظم رهبری دارای دو نوع اندیشه و به تعبیر دیگر دو نوع منظومه اند:

الف- اندیشه بنیادین: اندیشه ای که مربوط به لایه های زیرین هر متفکری است. بر خلاف تصور معمول، مقام معظم رهبری در این سطح از اندیشه نیز دارای نوآوری هایی نسبت به دیگر اندیشمندان متقدم و معاصر خود هستند.

ب- اندیشه تمدنی: که مربوط به لایه های برین اندیشه است. شاهکار اصلی مقام معظم رهبری بیش و پیش از عرصه های دیگر ناظر به همین سطح از اندیشه است. در حقیقت این نوع اندیشه است که ایشان را به وضوح و آشکارا از دیگر متفکران متقدم و متأخر جهان اسلام جدا می سازد.

نویسنده در این اثر در پی آن است که منظومه فکری مقام معظم رهبری را از اعماق آثار و بیانات ایشان استنباط و استخراج نماید.

از آنجایی که فهم صحیح و عمیق محتوای کتاب، منوط به فهم و درک مقدمه و فصل اول کتاب است؛ لذا شایسته بلکه بایسته است که مقدمه و فصل اول کتاب، به دقت مطالعه و بررسی شود و سپس مطالعه دیگر فصول را از سر گرفت.

در ادامه، شما با شرح «عبارت به عبارت» یا «سخن به سخن» فرازهای بیانیه روبرو خواهید شد و خواهید یافت که در توضیح هر فراز از بیانیه، از دیگر بیانات ایشان چه در بیانیه مذکور، و چه در دیگر بیانات و آثار استفاده شده است.

تهیه کتاب از طریق کانال نگاه دوم در پیام رسان ایتا:
@negahe_dovom
و یا تماس با 09168381643 و 09014724084


ناگفته نماند این اثر به همت کانون اندیشه انقلابی تهیه شده و نشر معارف نیز آن را به چاپ رسانده است.