رهبر معظم انقلاب همواره یکی از مشوقان نویسندگان در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه دفاع مقدس بودند. ایشان بارها در جلسات متعددی که با دست اندر کاران این حوزه داشتند، بر نکات مختلفی تأکید داشتند.
سردار گلعلی بابایی (معاون پیشین بنیاد حفظ آثار) به دیدار جمعی از فرماندهان با رهبر معظم انقلاب اشاره می کند و می گوید:
دوشنبه، 13 مهر، با حضرت آقا قرار ملاقات داشتیم. سردار همدانی یکشنبه برای سوریه پرواز داشت. وقتی از دیدار با رهبری باخبر شد، سفرش را به تأخیر انداخت. 
من نشنیدم اما دوستان گفتند که حاج حسین می‌گفت: «بروم برای آخرین بار حضرت آقا را ببینم». 
روز دوشنبه با لباس نظامی آمد. ردیف جلو، من، سردار کاظمینی، سردار همدانی و سردار محقق نشسته بودیم. 
حضرت آقا با لبخند و گرمی از ایشان و دیگران احوالپرسی کردند. جلسه که تمام شد، حضرت آقا به بازدید از آثار نشر 27 که در پستویی از بیت روی میزی چیده شده بود، پرداختند.
آن‌جا حضرت آقا صحبت هایی در مورد ترجمه آثار داشتند.بخش دیگر صحبت‌های ایشان و تأکیداتشان بر «شخصیت» بود.
ایشان تأکید داشتند که شهدایی که برای نگارش زندگی‌شان انتخاب می‌شوند، شهدایی باشند که شخصیت آنها به قول معروف کاریزما داشته باشد. 
ایشان در ادامه مثال زدند و فرمودند که اخیراً کتابی درباره شهید ابراهیم هادی خوانده‌اند، با وجود اینکه مطالعه آن را به اتمام رسانده‌اند، اما هنوز کتاب را کنار نگذاشته‌اند. 
ایشان با طرح این مثال، بیشتر بر دقت در انتخاب شخصیت‌های این کتاب‌ها تأکید داشتند که هم بتوان درباره آنها زندگی‌نامه نوشت و هم داستان و رمان...
برگرفته از سایت تسنیم         



ابراهیم


مدت ها پیش کتابی خواندم تحت عنوان «سلام بر ابراهیم». زندگی نامه و خاطراتی از شهید ابراهیم هادی بود. راستش خیلی کتاب تأثیرگذاری بود. وقتی انسان از آن شجاعت‌ها و دلاوری‌ها و روحیات معنوی و جهادی و خستگی ناپذیر می‌شنود واقعاً احساس شرمندگی می‌کند. فضایی که در آن قرار داریم بسیار مهیاتر از آن روز است اما واقعاً احساس می کنم خوابیم. به هرحال خواستم بگم خیلی کتاب باحالیه... حتما بخوانید و از دست ندید. به قول حاج آقا پناهیان: وقتی این کتاب را می خوانید زندگی تان به دو قسمت تقسیم می‌شود یکی قبل از خواندن کتاب سلام بر ابراهیم و دیگری بعد از خواندن کتاب.
همچنین خود حاج آقا پناهیان به جوان های اهل تفریح و خوش گذرانی یک پیشنهاد خیلی جالب دادند و گفتند:
«به جوان‌هایی که اهل تفریح و خوشگذرانی هستند، پیشنهاد می‌کنم این کتاب را بخوانند. افسانه های فیلم‌های اکشن غربی به پای داستان‌های جذاب زندگی شهید ابراهیم هادی نمی‌رسند.»
بنده کتاب را خواندم و واقعا هم همینطور است.
واقعا حسرت می‌خورم که با وجود اینچنین شخصیت‌هایی چرا فیلم و سریال هایی در مورد آنان ساخته نمی‌شود؟ ای کاش خودم کارگردان بودم و این کار با ارزش رو انجام می‌دادم... نه اینکه چون من انجامش بدهم خیلی خوب هست، بلکه واقعا کار با ارزشی است. البته اگر برخی کارگردان‌های ایرانی خرابش نکنند!!!!
باید یکی کتاب را خوانده باشد تا بفهمد چی دارم می‌گم.
ان شاء الله در آینده چندتا خاطره از خاطرات این کتاب که الحمدلله جلد دوم آن هم چاپ شده رو در وبلگ قرار خواهم داد.
دوستان می‌توانند جلد اول این کتاب زیبا را از طریق لینک زیر دانلود کنند.
والسلام علی من اتبع الهُدی